Неділя, 05.05.2024, 20:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Троїцька загальноосвітня школа I ступеня

Форма входу

Методична робота

 

№ 1/9-464 від 06 вересня 2016 року

Щодо надання деяких роз’ясень
з організації навчально-виховного процесу
у початковій школі

Міністерство освіти і науки України надає роз’яснення щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів у зв’язку зі змінами відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» та від 19.08.2016  № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222».

До  пункту 14 Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2015 року за № 472/26917. У випадку, якщо за рішенням педагогічної ради навчального закладу прийнято рішення у 2-му класі – протягом І семестру або протягом І і ІІ семестрів оцінювати навчальні досягнення учнів вербально, то у  журналі у графах «І семестр», «ІІ семестр», «Рік» записується «Зар.» (зараховано);

у 2-4 класах з предметів інваріантної складової, які оцінюються вербально додано: «Я у світі» та «Трудове навчання».

До пункту 19. Колонки для фіксації результатів оцінювання ведення зошитів наприкінці кожного місяця не відводяться.

Міністерством готується проект наказу «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який буде подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

Одночасно інформуємо, що відповідно до листа Міністерства від 17.08.2016р. № 1/9-437«Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», результати навчальних досягнень учня/учениці не озвучуються в класі та на батьківських зборах і така інформація стосується тільки вчителя-учня-батьків (або осіб, які їх замінюють).

На уроці (у всіх класах початкової школи) учитель озвучує тільки вербальну оцінку роботи учня на уроці. У методичних рекомендаціях наголошується на тому, що це робиться з детальним поясненням досягнень дитини і доброзичливими порадами щодо того, як можна їх покращити у подальшому. Натомість оцінка в балах (що відповідає озвученій учителем на уроці вербальній оцінці) ставиться в щоденник учня на перерві або після уроку.

На батьківських зборах інформація про бали, які одержують учні на уроках, не озвучується, а за умови запиту батьків готується у письмовому вигляді індивідуально для кожної родини. В інших випадках озвучується у індивідуальній бесіді з батьками.

Таким чином, під час оцінювання навчальних досягнень учнів акцент зміщується з «навчання для одержання високих балів, гарних оцінок» на «навчання для одержання якісної освіти».

З цією ж метою необхідно відмовитись від вибудовування рейтингів навчальних досягнень учнів одного класу, або класів на паралелі для оприлюднення у класі, на батьківських зборах. Така інформація може використовуватись вчителями виключно для методичної роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу.

Потреба у роз’ясненні положення методичних рекомендацій про перевірку письмових робіт в адаптаційний період навчання в 1 класі ручкою не з червоною пастою, а іншого кольору викликана тим, що вчителі початкової школи часто користуються для перевірок ручками двох кольорів – з червоною пастою для позначення помилок і зеленою – для позначення правильно написаних букв, їх елементів, слів тощо.

Звертаємо увагу, що саме для забезпечення можливості застосування такого ефективного прийому перевірки у методичних рекомендаціях зазначено, що в зошитах, а також у щоденниках можна використовувати колір ручки за вибором вчителя. Тож учитель може самостійно прийняти рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями, батьками і прийняти спільне рішення.

Заступник Міністра                              П. К. Хобзей


 

Методичні рекомендації

щодо єдиного орфографічного режиму у  Троїцькій ЗОШ І  ступеня

 

 

З метою забезпечення дотримання єдиного орфографічного ре­жиму у школі  рекомендуємо: 

 1. Для виконання всіх видів робіт учням мати таку кількість робочих зошитів:

з іноземної мови - по 2  зошити та один для словника (4  кл.); 

з української та російської мов у 1-4 кл. - по 2 зошити, 

з української літератури – 1 зошит;

з математики: у 1-4-х класах - по 2 зошити,

 2. Для контрольних робіт з українсь­кої, російської та іноземних мов і літератур, математики, виділити спеціальні зошити.

 3. Встановити такий порядок ведення зошитів:

3.1. Записи в зошиті виконувати кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем тощо використовувати простий олівець).

Охайно  виконувати підкреслення, креслення, умовні по­значення простим олівцем або ручкою чорного кольору.

3.2. Писати в зошитах акуратно, чітко.

3.3. Уніфікувати підписи на обкладинках зошитів, словників:

1 – 4 класи

                  Зошит                                                                                        Зошит

  для робіт з української мови                                                для контрольних робіт

        учня 2 класу                                                                            з української мови

  Троїцької загальноосвітньої школи                                           учениці 3класу

            І  ступеня                                                               Троїцької  загальноосвітньої школи                                                

       Тимошенка  Михайла                                                                 І ступеня                                                            

                                                                                                   Води Олександри

 

                   Зошит                                                                                  

   для робіт з української мови                                            

            учня 4 класу                                                             

     Троїцької загальноосвітньої школи                                

                І ступеня                                                                                 

           Тимошенка  Михайла                                                                                 

                                                                                               

 

3.4.Зошити підписувати мовою, що вивчається.

3.5. У зошитах з іноземної мови записувати дату та вид роботи так, як це прийнято у країні, мова котрої вивчається (словами назву дня тижня, число і місяць), наприклад:

Wednesday, the tenth of December

Class work (Homework)

          Ex. 3, p. 4

         У зошитах з інших предметів   дату записувати словами, в окремому рядку вказувати, класна чи домашня робота, зазначати назву теми уроку, вид роботи, назву зв'язного тексту наприклад: 

Десяте вересня

Класна робота

Однорідні члени  речення

Вправа 126 (Задача 237)

          

3.6. У зошитах з української, російської мов та літератур запису­вати вид роботи, одним рядком нижче - її назву, наприклад:

Диктант                                     Переказ

Проліски                                       Літечко

Це стосується і невеликих зa обсягом робіт, які виконуються в зошитах для класних і домашніх робіт.

3.7. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.

3.8. Дотримуватись абзаців. Між датою і заголовком,  назвою виду роботи і заголовком,  а також між заголовком і текстом у зошитах з yкpaїнської, російської та іноземної мов рядка не пропускати. У зошитах з математики між цими записами пропускати одну клітинку. Між останнім рядком тексту однієї письмової роботи і датою або заголовком (назвою виду) наступної роботи у зошитах з україн­ської, російської та іноземної мов пропускати два рядки, у зошитах з математики, біології, хімії, фізики, астрономії, географії, природознавства, інформатики, економіки - чотири клітинки.   

3.9. Не бра­ти неправильно написаних знаків, літер, слів, цифр у дужки.

 4. Встановити такий порядок перевірки письмових робіт учителем:

4.1.  Усі виправлення, помітки й записи в учнівських роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.

4.2. Виявлені помилки   позначають так: на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою або виправляють (в учнів з середнім та початковим рівнем навчальних досягнень); помилки на ще не вивчені правила виправляють, підкреслюючи їх скісною рискою й надписують потрібні літери, слова, речення, цифри, але не враховують при остаточному визначенні оцінки.

4.3. Зошити учнів, у яких виконуються навчальні класні і до­машні роботи, перевіряти:

• з математики у 1-4-х класах­ після кожного уроку в усіх учнів;    

 

4.4. Оцінку за ведення зошитів з української мови, російської та обох літератур, іноземної мови та математики виставляти у класний журнал кожного місяця. Виставляючи оцінку за ведення зошита, слід враховувати такі критерії: наявність різних видів робіт, грамотність (якість виконання робіт), охайність, уміння правильно оформляти роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).

4.5. Обов'язково оцінювати всі контрольні та практичні роботи із внесенням балів до класного журналу. За самостійні навчальні письмові робо­ти також виставляти оцінку в журналі  

4.6. Учнівські роботи над помилками виконувати у робочих зошитах (1-4 кл.), 

4.7. При перевірці письмових робіт з мов, математики та інших предметів у 1, 2 (І семестр) класах використання умовних символів і штампів як замінників бальної шкали не допускається. Після перевірки роботи на сторінці зошита вчитель може зробити записи словесної оцінки результатів конкретної дії, роботи.       

 5. Встановити, що зошити для контрольних робіт зберігаються у кабінеті  заступника директора протягом наступного навчального року як документи, що належать до переліку шкільної документації.

 6. Ведення всієї шкільної доку­ментації здійснювати чорнилами синього кольору.   

Робота педагогічного колективу над здійсненням єдиних вимог до              усного і   писемного мовлення учнів

Виховання мовної культури школярів може успішно здійснюватися тільки завдяки цілеспрямованим і кваліфікованим діям усього педагогічного колективу.
З цією метою рекомендується:

 1. Кожному вчителеві при підготовці до уроку ретельно продумувати хід викладу матеріалу, правильність і точність усіх формулювань; грамотно і чітко оформляти всі види записів (на класній дошці, у шкільному журналі, в щоденниках учнів, у робочих планах) 
Не допускати в своєму мовленні неправильно побудованих речень і зворотів, порушення норм вимови, недбалості у виборі слів і неточностей у формулюваннях визначень.

 2. Учителям-предметникам:

-  формувати  в учнів уміння аналізувати, порівнювати, зіставляти вивчений матеріал, аргументувати відповідь, робити висновки й узагальнення.
- на уроках проводити змістовну роботу, спрямовану на повноцінне сприймання учнями навчального тексту і слова вчителя, які є не лише основними джерелами навчальної інформації, а й зразками правильно оформленого мовлення. Під час цієї роботи доцільно пропонувати учням такі завдання, як: сформулювати тему і основну думку повідомлення вчителя, скласти план.
-  використовувати читання вголос як один з важливих прийомів формування культури усного мовлення учнів, як засіб емоційного і логічного осмислення тексту.
-  вчити школярів працювати з книгою, користуватися різноманітною довідковою літературою з предмета, каталогом і картотекою, добирати літературу з відповідної теми, правильно оформляти результати самостійної роботи, складати тези, конспекти, бібліографічні списки тощо.
- систематично проводити роботу над збагаченням словникового запасу учнів, ознайомлювати їх з термінологією предмета, який вивчається. Під час пояснення такі слова вимовляти чітко, записувати на дошці і в зошитах, постійно перевіряти засвоєння їх значення і правильне вживання в мовленні.

- використовувати таблиці з важкими для написання і вимови словами, які стосуються даної навчальної дисципліни. Зміст таких таблиць поновлювати в мірунеобхідності.
- стежити за грамотністю, культурою записів у зошитах.

3. Члени педагогічного колективу повинні:

- домагатися підвищення культури усного мовлення учнів, боротися з уживанням жаргонних, вульгарних, а також діалектних слів і висловів як на уроці, так і в позаурочний час;
-  використовувати різноманітні форми позакласної роботи (олімпіади, конкурси, факультативні і гурткові заняття, диспути, збори і т. п.) для удосконалення мовної культури учнів;
- систематично перевіряти грамотність плакатів, стінних газет, оголошень, а також шкільної документації;
- плануючи загальношкільні заходи і роботу класного керівника, передбачати бесіди з батьками про виконання єдиних вимог до мовлення учнів у школі і вдома. 

 Організація і контроль за всіма видами письмових робіт

 Організація і контроль за всіма видами письмових робіт здійснюється на основі єдиних вимог до усного і писемного мовлення учнів.

1. Види письмових робіт учнів
1.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів є навчальні роботи .

1.2. З української, російської, іноземних мов,  математики проводяться підсумкові письмові контрольні роботи. Поточні контрольні роботи мають на меті перевірку засвоєння програмового матеріалу, який вивчається і перевіряється.  Для проведення тематичних контрольних робіт учитель може відводити увесь урок або тільки частину його.
       

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота колективу спрямована на вирішення проблемної теми «Самореалізація та розвиток особистості учня та вчителя у соціокультурному просторі сільської школи»

План роботи над проблемною темою

Етапи роботи

Мета роботи

Терміни виконання

 

Відповідальні

 

І етап – підготовчий

Діагностування вчителів, виявлення проблем та складання планів самоосвіти

2014

Меховська Н.О.

ІІ етап – теоретичне обґрунтування проблеми

Ознайомлення з базою досвіду науковців та їх дослідженнями з даної проблеми

2015

Меховська Н.О.

ІІІ етап – практичне дослідження проблеми

Забезпечення самореалізації  та розвитку особистості учня та вчителя через створений  соціокультурний простір сільської школи

 

2016-2017

Меховська Н.О.

IV етап – підведення підсумків роботи над проблемною темою

Оформлення збірника за  результатами роботи закладу освіти  «Самореалізація та розвиток особистості учня та вчителя у соціокультурному просторі сільської школи»

 

2018

Меховська Н.О.

Аналіз методичної роботи за 2015-2016 н.р. У системі методичної роботи передбачені заходи, які сприяють підвищенню кваліфікаційного рівня вчителів: семінари, педради, конференції, конкурси, педагогічні читання, індивідуальна робота. Школа працює в інноваційному режимі, а не тільки підтримує стабільне функціонування. В закладі освіти створюються банки даних: учнів, вчителів, кадрів обслуговуючого персоналу. Школа має офіційний сайт. Впроваджується ІКТ в навчально – виховний процес, використовується автоматизована система обліку підручників . Всі ці питання були заплановані в річному плані роботи на 2015-2016 рік та розглядалися на засіданнях шкільного методоб'єднання вчителів початкових класів, надавалися консультації молодим спеціалістам, розглядалися на засіданнях педагогічної ради, нараді при завідуючій. Оновлюється банк даних сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах. Організовано заходи для проведення профілактичної роботи правопорушень, бездоглядності, правової та психологічної підтримки дітей. Проведені індивідуальні консультації батьків щодо недопущення жорстокого поводження з дітьми. Провели диспут для батьків «Здоровий спосіб життя це модно і класно» в жовтні 2013 року. Робота з обдарованими учнями. У річному плані роботи передбачено розділ на виконання районної Програми виявлення і розвитку творчої обдарованості учнів і педагогів . Діти беруть участь в різноманітних конкурсах: «Кенгуру», «Спасибо деду за Победу», «Русский медвежонок». Питання виявлення та розвитку учнівських обдаровань обговорювалось на засіданні педагогічної ради (30.12.2013 протокол № 2). Творчі надбання учнів висвітлювалися на сайті школи, адреса якого http://troickamal.ucoz.ua , а участь в позакласній та позашкільній роботі на сторінках періодичного видання «Новий день». Були проведені свята з громадськістю села до Дня Перемоги, Дня людей похилого віку , День визволення села Троїцьке від фашистських загарбників , новорічний ранок, мітинг до річниці початку Великої Вітчизняної війни. Навчальний заклад постійно співпрацює в межах округу з місцевим органом самоврядування (Новобогданівська сільська рада), сільським будинком культури та сільською бібліотекою, з Новобогданівською ЗШ I –III ст. Стан бібліотечно-інформаційного забезпечення.Забезпечені навчально-методичною та довідковою літературою, ефективно її використовують. Навчальний процес у початковій школі забезпечено підручниками на 98 %, у 1-2 класах на 100 % ,у 4 кл. на 97%. Книжковий фонд постійно поновлюється. На сьогодні школа забезпечена необхідним ТЗН для того, щоб ефективно проводити навчально – виховний процес, давати високу якість знань, умінь і навичок, тримати на високому рівні освітні послуги. Але на -жаль комп'ютер застарілий. Результати навчальних досягнень учнів 1 – 4 класів у 2013 – 2014н.р. -16 Всього навчалось - 16 1 клас – 4 учнів; 2 клас - 6 учнів; 4 класів – 6 учнів. Високий рівень - 4 Достатній рівень - 3 З балами низького рівня - 1 Якість навчальних досягнень - 50% Виховна робота школи дозволяє кожному учневі виявити та розвинути творчі здібності, вона розрахована на залучення великої кількості учасників, спрямована на розвиток індивідуальності. Кількість учнів, які беруть участь у виховних заходах складає 100 %. Нагальні проблеми, пропозиції . Покращувати матеріально технічну базу, оновлювати бібліотечний фонд.

 

 

Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту